Home
Particulieren
Online oefenen
Prijzen en bestellen
Reviews
Leer- en oefenboeken
Scholen
Online leer- en oefenplatform
Premium werkbladencollectie
Educatieve boeken
Veelgestelde vragen
Over Junior Einstein
Vacatures
Contact
Team
Inloggen
Inloggen
Artikelen
Online oefenen
Materialen
Video's
Werkbladen
Doelen
Rekenen
Rekenen
Taal
Begrijpend lezen
IEP Toets
Verkeer
Natuur & techniek
Geschiedenis
Aardrijkskunde
De tafels
Levensbeschouwing
Topo
Kleuters
JE Leerdoelen
Engels
Spelling
Automatiseren
Doorstroomtoets
Toetsen
Je hebt javascript niet geactiveerd. Je kunt zonder javascript deze site niet gebruiken.
Combinaties van en relaties tussen bewerkingen
Doelen
›
SLO-doelen
›
Getallen
›
Bewerkingen
›
Combinaties van en relaties tussen bewerkingen
Combinaties van en relaties tussen bewerkingen
Geschikt voor groep:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bewerkingen
Optellen en aftrekken
(51)
Vermenigvuldigen en delen
(52)
Combinaties van en relaties tussen bewerkingen
(10)
Bewerkingen met breuken
(14)
Rekenen met de rekenmachine
(8)
Het kind kan contextproblemen oplossen onder ten minste 100 waarbinnen een combinatie van bewerkingen wordt gevraagd.
Het kind kan de relaties tussen de verschillende bewerkingen uitleggen en gebruiken bij het rekenen.
Het kind kan contextproblemen oplossen onder ten minste 1000, waarbij een combinatie van bewerkingen wordt gevraagd.
Het kind begrijpt wat 'gemiddelde' betekent en kan het gemiddelde berekenen in eenvoudige situaties met eenvoudige getallen.
Het kind kan contextproblemen oplossen, waarbinnen een combinatie van bewerkingen wordt gevraagd en kan dit ook uitleggen.
Het kind kan bij contextsituaties uitleggen waarom bepaalde bewerkingen samengenomen mogen worden.
Het kind kent de betekenis van het begrip 'gemiddelde', kan een gemiddelde uitrekenen en uitleggen hoe hij rekent.
Het kind kent de geldende regels voor de volgorde waarin rekenbewerkingen moeten worden uitgevoerd en kent daarbij ook de rol van haakjes.
Het kind heeft inzicht in en kennis over de eigenschappen van en relaties tussen bewerkingen en kan dit toepassen.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over combinaties van bewerkingen in betekenisvolle probleemsituaties.