Home
Particulieren
Online oefenen
Prijzen en bestellen
Reviews
Leer- en oefenboeken
Scholen
Online leer- en oefenplatform
Premium werkbladencollectie
Educatieve boeken
Veelgestelde vragen
Over Junior Einstein
Vacatures
Contact
Team
Inloggen
Inloggen
Artikelen
Online oefenen
Materialen
Video's
Werkbladen
Doelen
Rekenen
Rekenen
Taal
Begrijpend lezen
IEP Toets
Verkeer
Natuur & techniek
Geschiedenis
Aardrijkskunde
De tafels
Levensbeschouwing
Topo
Kleuters
JE Leerdoelen
Engels
Spelling
Automatiseren
Doorstroomtoets
Toetsen
Je hebt javascript niet geactiveerd. Je kunt zonder javascript deze site niet gebruiken.
Vermenigvuldigen en delen met decimale getallen
Doelen
›
SLO-doelen
›
Getallen
›
Bewerkingen
›
Vermenigvuldigen en delen
›
Vermenigvuldigen en delen met decimale getallen
Vermenigvuldigen en delen met decimale getallen
Geschikt voor groep:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vermenigvuldigen en delen
Vermenigvuldigen en delen met hele getallen
(42)
Vermenigvuldigen en delen met decimale getallen
(10)
Het kind kan uitleggen waarom delen door een decimaal getal dat kleiner is dan 1 een grotere uitkomst oplevert. kan vlot vermenigvuldigen en delen met eenvoudige decimale getallen.
Het kind kan vermenigvuldigen en delen met decimale getallen onder ±100.000 in contextsituaties en formele sommentaal door met inzicht gebruik te maken van eigenschappen van bewerkingen en de structuur van getallen bij strategieën.
Het kind kan schattend vermenigvuldigen en delen onder ±100.000 in contextsituaties en formele sommentaal en kan beredeneren of de werkelijke uitkomst (veel) groter of kleiner is dan de geschatte uitkomst.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over vermenigvuldigen en delen in betekenisvolle probleemsituaties.
Het kind begrijpt vermenigvuldigen en delen met factor 10 en 100 en kan dit toepassen bij het rekenen met decimale getallen.
Het kind heeft inzicht in vermenigvuldigen en delen met decimale getallen en kan dit inzicht toepassen.
Het kind kan met inzicht decimale getallen onder ±100.000 vermenigvuldigen en delen in contextsituaties en formele sommentaal volgens een of meer standaardprocedures.
Het kind kan met inzicht efficiënt vermenigvuldigen en delen (ook met rest) met decimale getallen in contextsituaties en formele sommentaal.
Het kind kan schattend vermenigvuldigen en delen met decimale getallen in contextsituaties en formele sommentaal en kan beredeneren of de werkelijke uitkomst groter of kleiner is dan de geschatte uitkomst.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over standaardprocedures en strategieën voor vermenigvuldigen en delen met decimale getallen.