Home
Particulieren
Online oefenen
Prijzen en bestellen
Reviews
Leer- en oefenboeken
Scholen
Online leer- en oefenplatform
Premium werkbladencollectie
Educatieve boeken
Veelgestelde vragen
Over Junior Einstein
Vacatures
Contact
Team
Inloggen
Inloggen
Artikelen
Online oefenen
Materialen
Video's
Werkbladen
Doelen
Rekenen
Rekenen
Taal
Begrijpend lezen
IEP Toets
Verkeer
Natuur & techniek
Geschiedenis
Aardrijkskunde
De tafels
Levensbeschouwing
Topo
Kleuters
JE Leerdoelen
Engels
Spelling
Automatiseren
Doorstroomtoets
Toetsen
Je hebt javascript niet geactiveerd. Je kunt zonder javascript deze site niet gebruiken.
Optellen en aftrekken met decimale getallen
Doelen
›
SLO-doelen
›
Getallen
›
Bewerkingen
›
Optellen en aftrekken
›
Optellen en aftrekken met decimale getallen
Optellen en aftrekken met decimale getallen
Geschikt voor groep:
1
2
3
4
5
6
7
8
Optellen en aftrekken
Optellen en aftrekken met hele getallen
(39)
Optellen en aftrekken met decimale getallen
(12)
Het kind kan optellen en aftrekken met eenvoudige geldbedragen met twee cijfers achter de komma.
Het kind kan twee of meer geldbedragen bij elkaar optellen en van elkaar aftrekken.
Het kind kan (meerdere) geldbedragen handig optellen en aftrekken door gebruik te maken van verwisselen.
Het kind kan kan geldbedragen schattend optellen en aftrekken.
Het kind kan uit het hoofd splitsen, optellen en aftrekken met eenvoudige decimale getallen, ook naar analogie met hele getallen en met veelvouden van 10.
Het kind kan getallen met en zonder een gelijk aantal decimalen optellen en aftrekken volgens een of meer standaardprocedures.
Het kind kan optellen en aftrekken met decimale getallen, met en zonder gelijk aantal decimalen in contextsituaties en formele sommentaal door met inzicht gebruik te maken van eigenschappen van bewerkingen en de structuur van (decimale) getallen.
Het kind kan schattend optellen en aftrekken met decimale getallen in contextsituaties en formele sommentaal en kan beredeneren of de werkelijke uitkomst (veel) groter of kleiner is dan de geschatte uitkomst.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over optellen en aftrekken met decimale getallen in betekenisvolle probleemsituaties.
Het kind kan efficiënt optellen en aftrekken met decimale getallen in contextsituaties en formele sommentaal, waarbij strategieën en procedures gekozen worden op basis van inzicht in eigenschappen van en relaties tussen getallen en bewerkingen.
Het kind kan schattend optellen en aftrekken met decimale getallen in contextsituaties en formele sommentaal en kan beredeneren of de werkelijke uitkomst groter of kleiner is dan de geschatte uitkomst.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over standaardprocedures en strategieën voor optellen en aftrekken met decimale getallen.