Home
Particulieren
Online oefenen
Prijzen en bestellen
Reviews
Leer- en oefenboeken
Scholen
Online leer- en oefenplatform
Premium werkbladencollectie
Educatieve boeken
Veelgestelde vragen
Over Junior Einstein
Vacatures
Contact
Team
Inloggen
Inloggen
Artikelen
Online oefenen
Materialen
Video's
Werkbladen
Doelen
Rekenen
Rekenen
Taal
Begrijpend lezen
IEP Toets
Verkeer
Natuur & techniek
Geschiedenis
Aardrijkskunde
De tafels
Levensbeschouwing
Topo
Kleuters
JE Leerdoelen
Engels
Spelling
Automatiseren
Doorstroomtoets
Toetsen
Je hebt javascript niet geactiveerd. Je kunt zonder javascript deze site niet gebruiken.
Rekenen met verhoudingen
Doelen
›
SLO-doelen
›
Verhoudingen
›
Rekenen met verhoudingen en percentages
›
Rekenen met verhoudingen
Rekenen met verhoudingen
Geschikt voor groep:
1
2
3
4
5
6
7
8
Rekenen met verhoudingen en percentages
Rekenen met verhoudingen
(18)
Rekenen met percentages
(11)
Het kind kan in betekenisvolle verhoudingssituaties aantal en/of prijs berekenen.
Het kind kan eenvoudige verhoudingsproblemen oplossen met behulp van een verhoudingstabel.
Het kind kan eenvoudige verhoudingsproblemen oplossen en daarbij een verhoudingstabel met inzicht gebruiken (zoals bij recepten).
Het kind kan kritisch denken en redeneren over eenvoudige verhoudingsproblemen.
Het kind kan in betekenisvolle verhoudingssituaties zowel één object als een hoeveelheid in gelijke delen verdelen en het resultaat van de verdeling benoemen en weergeven met een breuk.
Het kind kan in betekenisvolle verhoudingssituaties een deel aanvullen tot een geheel en dit complement benoemen met een breuk .
Het kind kan in betekenisvolle verhoudingssituaties een deel van een hoeveelheid berekenen en omgekeerd: de totale hoeveelheid berekenen op basis van een gegeven deel
Het kind kan in betekenisvolle verhoudingssituaties de totale hoeveelheid berekenen op basis van een gegeven deel.
Het kind kan verhoudingsproblemen met geld, tijd en maten oplossen.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over de breuk als verhoudingsgetal in betekenisvolle probleemsituaties.
Het kind kan reeksen van gelijkwaardige breuken maken.
Het kind kan verhoudingsproblemen oplossen in contexten waarin de verhoudingsrelatie niet direct zichtbaar is.
Het kind kan rekenen met schaallijnen en schaalnotaties in eenvoudige situaties en met eenvoudige getallen.
Het kind kan berekenen wat de nieuwe afmeting van een afbeelding wordt als de lengte of de breedte van de afbeelding wordt vergroot of verkleind.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over verhoudingen bij vergrotingen van lengte en oppervlakte.
Het kind kan verhoudingsproblemen schattend en precies oplossen in meer complexe contexten waarin de verhoudingsrelatie niet direct zichtbaar is.
Het kind kan rekenen met schaallijnen en schaalnotaties.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over verhoudingsproblemen waarin de verhoudingsrelatie niet direct zichtbaar is.