Home
Particulieren
Online oefenen
Prijzen en bestellen
Reviews
Leer- en oefenboeken
Scholen
Online leer- en oefenplatform
Premium werkbladencollectie
Educatieve boeken
Veelgestelde vragen
Over Junior Einstein
Vacatures
Contact
Team
Inloggen
Inloggen
Artikelen
Online oefenen
Materialen
Video's
Werkbladen
Doelen
Rekenen
Rekenen
Taal
Begrijpend lezen
IEP Toets
Verkeer
Natuur & techniek
Geschiedenis
Aardrijkskunde
De tafels
Levensbeschouwing
Topo
Kleuters
JE Leerdoelen
Engels
Spelling
Automatiseren
Doorstroomtoets
Toetsen
Je hebt javascript niet geactiveerd. Je kunt zonder javascript deze site niet gebruiken.
Meetkunde: construeren
Doelen
›
SLO-doelen
›
Meten en meetkunde
›
Meetkunde
›
Meetkunde: construeren
Meetkunde: construeren
Geschikt voor groep:
1
2
3
4
5
6
7
8
Meetkunde
Meetkunde: oriëntatie in de ruimte
(20)
Meetkunde: construeren
(18)
Meetkunde: opereren met vormen en figuren
(18)
Het kind kan tweedimensionale afbeeldingen van driedimensionale figuren herkennen en omgekeerd.
Het kind kan een bouwwerk of constructie nabouwen ook als deze als foto is afgebeeld of in een stappenplan wordt weergegeven.
Het kind kan de regelmaat in patronen herkennen, deze uitleggen en voortzetten.
Het kind kan een wat groter blokkenbouwsel nabouwen van een tekening.
Het kind kan een vouwwerk navouwen van een voorbeeld met een vouwreeks van enkele stappen.
Het kind kan een patroon met een regelmaat ontwerpen en hierover redeneren.
Het kind kan het voor-, zij- of bovenaanzicht van ruimtelijke of getekende objecten of bouwsels herkennen.
Het kind kan bouwplaten van driedimensionale figuren herkennen en omgekeerd.
Het kind kan een eenvoudig ruimtelijk object maken van een bouwplaat.
Het kind kan beredeneren welke delen van een bouwplaat tegen elkaar aan komen bij het in elkaar zetten (plakranden).
Het kind kan een bouwplaat van een eenvoudig object ontwerpen.
Het kind kan een ruimtelijk object construeren met behulp van een bouwplaat of op basis van een complex stappenplan.
Het kind kan een symmetrisch patroon ontwerpen.
Het kind kan een vlakvulling ontwerpen met meetkundige figuren.
Het kind kan redeneren hoe meetkundige patronen opgebouwd zijn en deze patronen voortzetten.
Het kind kan een blokkenbouwsel construeren en hiervan een plattegrond met hoogtegetallen maken en omgekeerd.
Het kind kent en gebruikt de begrippen horizontaal, verticaal, diagonaal.
Het kind kan een maquette voor een object ontwerpen.